De Koreaanse serie Squid Game is immens populair. Netflix maakte zopas bekend dat het de best bekeken Netflix-serie ooit is tijdens z’n lancering.
We hebben met z’n allen massaal Squid Game gekeken. Dat is de Koreaanse serie waarin een groep mensen een aantal kinderspellen speelt met als doel een jackpot van 33 miljoen euro. Het gevoel leefde al langer dat heel veel mensen de serie bekeken, maar nu maakt Netflix ook bekend dat Squid Game de best bekeken Netflix-serie ooit is gedurende de eerste 4 weken van zijn lancering.
Lees ook: RECENSIE | Levensgevaarlijke kinderspellen met miljoenen op het spel
Normaal gezien verklapt Netflix niet hoeveel huishoudens naar een serie keken, maar af en toe onthullen ze toch hun kijkcijfers. Zo werd Bridgerton in de eerste weken door 82 miljoen abonnees bekeken. Lupin (seizoen 1) werd door 76 miljoen huishoudens bekeken in de eerste 28 dagen na de lancering. The Witcher klopte af op hetzelfde cijfer. Tiger King, de docuserie rond de flamboyante dierentuineigenaar Joe Exotic, werd dan weer zo’n 64 miljoen keer gestreamd tijdens de eerste vier weken.
Al blijken deze series niet opgewassen tegen het Koreaanse Squid Game. Zo keken maar liefst 111 miljoen huishoudens naar de serie in de eerste 28 dagen. Nog nooit keken zoveel abonnees naar een serie in de eerste vier weken. Netflix registreert een ‘view’ wanneer iemand minstens een aantal minuten naar een serie keek. Het cijfer is fenomenaal en zal ongetwijfeld tot een tweede seizoen van de serie leiden. Benieuwd wat wij van Squid Game vinden? Check onze recensie.