Skechtprogramma ‘Influencers’ moest de grote comeback worden voor Bart De Pauw die meewerkte aan het programma. Het bleek vooral een een ongeïnspireerd zooitje ongeregeld, dat beter in een hoekje van het internet wegkwijnde.
Bart De Pauw en vreselijke televisie. Het was een combinatie die vooralsnog niet bestond, zo stond de man aan de wieg van kijkcijferkanonnen zoals ‘Schalkse Ruiters’ en ‘De Mol’. Aan het nieuwe ‘Influencers’ werkte hij mee als beeldregisseur én tegelijkertijd aan een stukje vreselijke televisie.
In een doodgeboren poging om kijkers bij zich te houden, zit het nieuwe sketchprogramma genadeloos gevangen tussen ‘De Mol’ en ‘Café De Mol’. Datzelfde gevoel van gevangenschap kregen we ook tijdens het bekijken ervan. Onze ergernis groeide minuut na minuut met reuzensprongen. Het werd zo erg dat we bijna de nabespreking in ‘Café De Mol’ wouden overslagen. Zelfs het uitkijken naar de meest ingenieuze theorien in ‘Café De Mol – over hoe we de mol reeds zouden kunnen ontdekken door verborgen boodschappen te zoeken in de haartooi van Jani Kazaltzis of het resultaat van het omgekeerd kwadrateren van de derde letter van iedere zesde minuut van de aflevering – verzachtte de acute pijn die ‘Influencers’ ons gaf niet.
‘op het randje van een zenuwinzinking’
#WTF
Zo kregen we een urenlange sketch te verwerken over Debsy, die een Picasso verwarde met Pikachu, maar waardoor we vooral op het randje van een zenuwinzinking balanceerden. Het enige lichtpunt was Rik Verheye die ons met zijn sketch als geesteszieke superfan van James Cooke kon bekoren. De sketch deed ons het meest naderen wat we een lach kunnen noemen, maar verder dachten we vooral #WTF. Of hoe het woord ‘vreselijk’ zelf de lading niet zou dekken.