Gisteren vond in het casino van Knokke-Heist de eerste editie van de ‘Bisou Awards’ – de Belgische awards voor de meest impactvolle influencers en influencer campagnes plaats. Er werden in totaal 16 verschillende categorieën uitgereikt, waarbij de genomineerden bestonden uit zowel Vlaamse als Waalse influencers.
Tijdens deze eerste editie konden er heel wat categorieën uitgereikt worden onder de genomineerden. De winnaars mochten een felrode ‘bisou’ mee naar huis nemen. Onder andere Jaël Ost won in de categorie Wellbeing & self-care, Stien Edlund won in Sport & fitness en de bekende Sarah Puttemans won in Fashion & style.
Enkele sponsors van de Bisou Awards zorgden ook voor leuke randanimatie, zowel voor als na de show. Zo kon je de hamster van Albert Heijn ontmoeten, kon je een foto nemen aan de photobooth van Nowjobs, en kon je je make-up laten bijwerken door professionals bij de stand van Yves Saint Laurent. Op het einde van de avond werd iedereen verrast met een goodiebag om mee naar huis te nemen
De Bisou Awards zijn een initiatief van Hurae en CityCubes en vieren de top van de Belgische influencerwereld. Met 12 categorieën voor influencers en 4 categorieën voor merken, brengen de Bisou Awards zowel talent als innovatieve marketingcampagnes in de schijnwerpers. De winnaars werden bepaald door zowel een vakjury als het publiek. De show werd live uitgezonden via Proximus Pickx
Dit zijn alle winnaars van de Bisou Awards 2024:
Influencer of the year: Shauna Dewit
Wellbeing & self care: Jaël Ost
Fitness & sport: Stien Edlund
Beauty & make-up: Zoé Galliardt
Fashion & style: Sarah Puttemans
Art & design: Vexx (Vince Okerman)
Travel & adventure: Emmasroadmap (Emma Verhaeghe)
Music & entertainment: Kassaticket (Kyano Woutters)
Lifestyle & family: Silent Jill (Jill Vandermeulen)
Education: David Dieu
Food and tasting: Accroauresto (Maurane Crespin)
Social impact: Melting.Green (Mélanie Guisset)
Most authentic partnership: Binfluencer – Mortierbrigade
Best results of influencer marketing: Adidas Club Originals – Essencemediacom
Most influencer campaign: Don’t follow your hero with money – Febelfin
Most meaningful influencer marketing: #Your_vote_your_choice – Beinfluence Europe