Het ging vrijdagvoormiddag hard tijdens de ticketverkoop van Coldplay. De Britse band voegde in de loop van de voormiddag onaangekondigd een derde show toe in Brussel, maar ook die tickets waren iets voor 13 uur uitverkocht.
UPDATE: Coldplay voegt vierde (en finale) show toe in België
De tickets voor de twee aangekondigde stadionshows in het Koning Boudewijnstadion vlogen in een mum van tijd de deur uit. Op vrijdag 5 en zaterdag 6 augustus 2022 speelt de band in Brussel ter gelegenheid van hun Music of the Spheres World Tour. De ticketverkoop startte om 10 uur, maar al na één uur waren alle tickets uitverkocht. Omstreeks 11 uur werd een extra show aangekondigd voor maandag 8 augustus, maar ook die tickets waren rond de middag uitverkocht.
Heb je nu naast tickets voor vrijdag, zaterdag of maandag gegrepen? Dan is er nog één optie: Ticketmaster heeft een wachtlijst geopend. Koop vooral geen tickets via andere websites, want deze kunnen vals zijn. De toegang kan bovendien geweigerd worden wanneer je tickets koopt via de zwarte markt.
Advertentie
Wie wel tickets te pakken gekregen heeft, zal de band aan het werk kunnen zien met het nieuwe album Music of the Spheres. De band brengt op op vrijdag 5 en zaterdag 6 augustus H.E.R. mee als special guest. Op maandag 8 augustus zal het voorprogramma bestaan uit London Grammar.
Koop het album ‘Music of the Spheres’ via Bol.com (aff.)
Ecologische voetafdruk
De tour van Coldplay is bovendien gefocust op duurzaamheid. De band sprak in 2019 al de ambitie uit om de ecologische voetafdruk van hun komende tournees zo laag mogelijk te houden. Zo willen ze de uitstoot van deze tour met 50% verlagen ten opzichte van hun vorige tournee in 2016. Om dat te bereiken zullen ze, op ieder concert, gebruik maken van hernieuwbare energie die opgewekt wordt door zonnepanelen. Er zal ook energie opgewekt worden met gebruikte kookolie, een kinetische stadionondergrond en kinetische fietsen die aangedreven zullen worden door fans.
De energie zullen ze opslaan in een herbruikbare batterij. Bovendien zullen ze voor ieder verkocht ticket een boom planten. Fans worden gevraagd om met het openbaar vervoer naar de concerten af te zakken. Op iedere show zullen ze bovendien gratis drinkwater aanbieden om de hoeveelheid plastic afval te verkleinen.