More

    Brussels Summer Festival Dag 1: Het betere popfeest met Christine & The Queens, Tove Lo en Son Lux

    -

    Brussels Summer Festival is iedere zomer goed voor een flinke portie steengoede muziek in onze hoofdstad. Met drie stages verspreidt over het Paleizenplein, de Kunstberg en concertzaal La Madeleine is er voor ieder wat wils op BSF 2019. Een recensie van de eerste festivaldag. 

    Brussels Summer Festival is met kop en schouders het grootste stadsfestival van ons land. De festivalorganisatie weet ieder jaar steevast magnifieke namen vast te leggen voor het jaarlijkse muziekfeest. Dat is voor deze achtiende editie ook niet anders, zo zijn dit jaar onder andere Christine & The Queens, Tove Lo en Son Lux te vinden aan de Ethias Stage op het Paleizenplein.

    © Steven Elias
    © Steven Elias
    © Steven Elias
    © Steven Elias

    Wervelende Christine & The Queens

    Opener van dienst was de Amerikaanse experimentele band Son Lux, rond Ryan Lott. De band brengt een mengelmoes van post-rock en elektronica. Met de afgelopen jaar uitgebrachte vierde langspeler ‘Brighter Wounds’ touren de heren deze zomer dan ook verder rond. Desondanks het vroege uur liep het festivalterrein doorheen de set aardig vol. Hoogtepunt was ongetwijfeld hit ‘Lost It To Trying’.

    Hierna was het de beurt aan de Zweedse Ebba Tove Elsa Nilsson, beter bekend als Tove Lo om aan te treden op het Paleizenplein. De Zweedse staat bekend voor haar verfrissende elektronische pop. Ze wist een boeiende set neer te zetten, die vocaal altijd even sterk klonk. Dat Tove Lo verbondenheid met het publiek niet schuwt, bewees ze toen ze een drankje uit het publiek aannam, ervan dronk, waarna ze gewoon verder zong.

    © Steven Elias
    © Steven Elias

    Hoofdact van de avond was Christine & The Queens, oftwel ook Chris. Iets later dan gepland zette de Française ‘Comme si on s’aimait’ aan, met hulp van een heleboel dansers en vuurwerk. De toon was meteen gezet! Héloïse Létissier, zoals ze echt noemt, zorgde voor een wervelende show. Meteen hierna volgde ‘Damn, dis-moi’ en ‘Le G’ waarmee ze het tempo de hoogte injoeg.

    We kunnen niet anders zeggen dan dat ze een sterke show neerzette. De combinatie va het enthousiasme, de passie en de dans van Létissier zorgden voor een waar spektakel. Desondanks dat de show strikt georchestreerd is door de grote hoeveelheid special effects wist Létissier toch een warm en bij momenten zelf intiem gevoel over te brengen. Ze wist het publiek keer op keer te verrassen, te ontroeren en te entertainen.

    © Steven Elias
    © Steven Elias

    Advertentie

    Lees Meer

    Advertentie